Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

Valoració molt positiva de la jornada “Estratègies per al comerç en temps de crisi”

25 de novembre de 2009
El programa s'estructurava en dos blocs diferenciats que van ser valorats molt positivament pels assistents. Es va començar amb una conferència on Xavier Bodanova, director del Centre de Retail Management d'EADA, va exposar amb molta claredat i amb exemples molt il.lustradors com la crisi està canviant el comportament dels compradors i com aquestes noves tendències de consum continuaran fins i tot quan hi hagi la recuperació econòmica.
Núria Beltran, diretora d'Escodi, va moderar la taula del comerç familiar com a model competitiu. Es van presentar tres experiències d'èxit de comerç familiar de tres sectors comercials diferents: una cansaladeria, una botiga de roba de dona i una botiga d'electrodomèstics i equipament de la llar. Totes tres experiències van ser exposades amb molta naturalitat pels seus representants, dos d'ells eren la cinquena generació del negoci familiar i van presentar d'una manera molt amena la trajectòria de l'establiment, els canvis estructurals i de línia de negoci que els havia portat fins al dia d'avui. Tots ells van subratllar la importància d'adaptar-se als nous estils de vida i saber innovar per mantenir el mercat, la cooperació amb d'altres establiments siguin del mateix sector o del territori i l'obertura a noves línies de negoci.
Els assistents, molt motivats, es van veure identificats en major o menor grau amb les vivències dels ponents.
El Patronat Municipal de Comerç i Turisme ha extret una molt bona valoració de la jornada per part dels assistents. S'ha valorat d'una manera molt satisfactòria el tractament de la informació donada tant a la conferència com a la taula rodona, perquè responia a les expectatives creades. L'horari de la jornada, dilluns al matí, també ha rebut una bona valoració.

pujar inici