Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

Es presenta una nova senyalització comercial al centre de Vilafranca amb la novetat de dos punts d’informació interactius

25 de febrer de 2009
El Patronat Municipal de Comerç i Turisme i l'Associació Centre Vila han presentat la nova senyalització comercial que s'ha instal·lat en les darreres setmanes al centre de Vilafranca. La presentació ha comptat amb la presència del president del Patronat, Xavier Lecegui, el president de l'Associació comercial Centre Vila, Joan Solà, i del director de l'Àrea de Promoció de Comerç de la Generalitat de Catalunya, el vilafranquí Jordi Cuyàs.

Xavier Lecegui ha recordat que des de fa anys el Patronat Municipal de Comerç i Turisme està treballant en la línia d'un model comercial de ciutat. Ja l'any 1998 es va delimitar, consolidar i millorar l'actual centre comercial urbà, començant amb una experiència pionera a Catalunya com va ser el primer “Pla de dinamització de Centres Comercials”. Després amb l'aprovació i aplicació de les accions del POEC (Pla d'Ordenació dels Equipaments Comercials) i actualment, treballant amb la Generalitat i el conjunt de comerciants en el projecte d'excel·lència comercial.

El regidor ha apuntat que una de les línies que contempla el Pla d'Actuacions del POEC de Vilafranca és la senyalització del Centre Comercial. L'any 2001 es va implementar la primera senyalització del centre comercial urbà, però ara calia una revisió per tal de adequar-la, arranjar-la, resituar-la i ampliar-la a la nova delimitació del centre comercial urbà, al qual s'han incorporat en els darrers anys nous carrers comercials.

El fet que el perímetre de l'àrea del centre comercial ja no sigui el mateix ha fet que l'Associació Comercial “Centre Vila” i el Patronat de Comerç i Turisme encarreguessin un estudi que ha permès l'ampliació, substitució, i/o modernització de la senyalització comercial fixa existent en l'actualitat i alhora afegir un nou element de punt d'informació i publicitat (smartpoint). Aquest nou element està configurat per un mobiliari, un hardware i un software per la qual cosa es tracta d'un punt d'informació dinàmic i interactiu on la posada en marxa i la desconnexió es gestionaran des d'una central operativa. Aquests punts disposen de pantalla LCD de 46 polzades dins un espai estanc amb protecció antivandàlica. Aquests smartpoints funcionen amb un software de gestió de continguts i comunicació. La transmissió es fa via WI-FI / WiMAX. Aquest tipus de suport crea una comunicació dinàmica amb el ciutadà i també interactiva, donat que es pot obtenir la informació de manera personalitzada. Permet una actualització dels continguts ràpida i fàcil. És una eina de comunicació neta i sostenible amb el medi ambient perquè permet eliminar o reduir l'ús de banderoles, cartells., etc.

Aquest tipus de suport informatiu i publicitari posa a l'abast de la ciudatania un elevat nombre de possibilitats relacionades amb el comerç del centre urbà: guia de comerços del centre vila, serveis d'aparcament, promocions, campanyes..., activitats culturals que es realitzen al centre així com visites i rutes turístiques.

Pel que fa a la senyalització fixa, s'han col·locat 5 nous mòduls direccionals d'entrada al centre comercial urbà, s'han instal·lat 4 tòtems nous i s'han reparat 4 tòtems existents, dels quals dos s'han reubicat. Els smartpoints s'han situat a la plaça de Sant Joan i al carrer de la Parellada. El cost de l'actuació ha estat de 60.000 € entre l'estudi i la implementació de la senyalització, cofinançat en un 50% per la Generalitat de Catalunya i en un altre 50% pel Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca.

pujar inici