El COPCA, el Patronat de Comerç i Turisme i Centre Vila signen un conveni per al desenvolupament d’un programa conjunt de centres i eixos comercials urbans
07 de juliol de 2009Divendres passat es va signar a la Casa de la Vila un conveni entre el Consorci de Promoció Comercial de Catalunya (COPCA), el Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca i l'Associació Centre Vila amb l'objectiu d'establir un marc de col·laboració per impulsar la figura dels centres comercials i eixos urbans. En representació del COPCA, organisme depenent de la conselleria d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, hi va ser present el director de Promoció Comercial, Jordi Cuyàs, també hi va ser present l'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, la presidenta del Patronat Municipal de Comerç i Turisme, M. Dolors Rius, i una representació de la junta de l'associació Centre Vila, encapçalada pel seu president Joan Solà.
Aquests convenis els signa el COPCA amb poblacions de més de 50.000 habitants o capitals de comarca, que tinguin una delimitació territorial clara i una concentració comercial en la zona de 400 establiments comercials i de serveis com a mínim, com és el cas de Vilafranca. L'objectiu és millorar el posicionament i la competitivitat dels centres i eixos comercials davant dels nous entorns canviants del sector de la distribució comercial i preparar un marc de treball conjunt de cooperació i col·laboració público–privada. En virtut del conveni, es fa una diagnosi dels elements d'oferta, entorn, nivell de servei, gestió i demanda, informació que permetrà elaborar el pla d'actuació que, degudament consensuat amb la resta d'agents, condueixi la zona cap a l'excel·lència comercial. A Vilafranca durant l'any passat ja es van realitzar les primeres fases d'aquesta diagnosi i el conveni signat divendres permetrà que es puguin completar les darreres fases, que són l'elaboració d'un pla de treball i la seva implementació.
Aquests convenis els signa el COPCA amb poblacions de més de 50.000 habitants o capitals de comarca, que tinguin una delimitació territorial clara i una concentració comercial en la zona de 400 establiments comercials i de serveis com a mínim, com és el cas de Vilafranca. L'objectiu és millorar el posicionament i la competitivitat dels centres i eixos comercials davant dels nous entorns canviants del sector de la distribució comercial i preparar un marc de treball conjunt de cooperació i col·laboració público–privada. En virtut del conveni, es fa una diagnosi dels elements d'oferta, entorn, nivell de servei, gestió i demanda, informació que permetrà elaborar el pla d'actuació que, degudament consensuat amb la resta d'agents, condueixi la zona cap a l'excel·lència comercial. A Vilafranca durant l'any passat ja es van realitzar les primeres fases d'aquesta diagnosi i el conveni signat divendres permetrà que es puguin completar les darreres fases, que són l'elaboració d'un pla de treball i la seva implementació.